torsdag 6 mars 2008

DT-alster från Jeja!

Ett gäng underbara DT-alster från Jeja, som bland annat skapat med nya Imaginice-papper.

Den här layouten är gjord efter en skiss av Åsa/Badanka som jag hittade hos Pencillines. Jag har redigerat fotot till svarvitt, men behållit den blå färgen på ögonen på både Agnes och hennes moster. De mönstrade pappren är från Imaginisceserien Love Me. Jag har också använt thickers Giggles, Grungeboard (noggrant inmålad med akrylfärg, eftersom den inte är syrafri) och blommor från Prima.




Min gamla farmor fyller snart år, så jag har gjort ett litet kombinerat kort och album av en vanlig brun godispåse. Stämpeln finns med i vår Valentine-kollektion, men den passar perfekt till grattiskort, eller varför inte mors-dagskort. Jag har använt annu fler papper från Love Me-serien, och dekorerat med diverse bandstumpar, knappar och primablommor. Inuti finns en sida med fotografier på barnen, samt teckningar som de har ritat. Det är lite svårt att se vad Albins teckning föreställer, men det är en skattkarta. Längst bak har jag stuckit in en tag i påsen och skrivit en liten hälsning på. Till sist band jag ihop kortet i ryggen med min Bind-it-all.



Jag har blivit jätteinspirerad av alla fina kort man hittar ute i bloggar och gallerier som har andra format än de vanliga 15X15-koten man oftast ser, och det har jag försökt ta fasta på när jag har gjort dessa påskkorten. Pappren är från Imaginisce serie For Peep's Sake, och de är verkligen helt underbara. Allihop har jättejättefina baksidor också, och det är ju ett plus om man vill ha mycket för pengarna.
På det första kortet har jag använt våran lilla Saga som påskkärring och dessutom grävt omkring lite ibland påskpyntet och hittat en påskfjäder till dekoration. Det här kortet har vikningen uppåt, så man kan lätt ha det stående framme.
Det långsmala kortet innehåller en långsmal tag som man drar ut med hjälp av en kulkedja. På kedjan hänger en transparent tag som jag har stansat ut ur pärmen på en gammal kalender, ni vet, de där skyddspärmarna som sitter ytterst. Cuttlebuggen fick jobba ganska hårt, men det gick igenom till slut. Stämpeln är Sven som påskhare. Det gula kortet har vikning på båda sidor och hålls ihop av ett band. Stämpeln är en underbar liten clearstamp från Imaginisce.

Jag har gjort en pennburk till alla barnens färgpennor som oftast dräller omkring här annars. Jag har klätt kartong i påskpappren från Imaginisce, och bundit ihop med min Bind-it-all. Jag fick staga upp med flärpar och brads högst upp, och då blev den förvånansvärt stadig och stabil.

Inga kommentarer: