tisdag 1 april 2008

DT-alster från Jeja!











Jag klippte ut fem hjärtan som sitter ihop med en brads i nederkanten. Utfällda bildar de en blomma, och vad kan passa bättre till mitt lilla hjärta? Även här har jag använt primablommor och brads och rubons från Basic Grey. Jag har riktigt slösat med rubons här. De är helt otroligt fina och fäster jättebra utan att dra med sig de runtomkring.

Jag föll pladask för de här Sultry-pappren. Det blev en layout med ett favoritfoto på Agnes som jag grejade lite med i PS för att få bort den tråkiga bakgrunden litegrann. kanterna på det rutiga pappret har jag ruggat upp med en sax och det beiga pappret har jag klippt ut i en lite snirkligare form för att mjuka upp layouten lite. Änglavingen är grungeboard. blommor från Prima och rubons och brads från Basic Grey. Eftersom rubonsen är på engelska fick titeln också vara det.

Färgerna i den här pappersserien passar så underbart fint till detta fotot, som jag tog på Albin i höstas när han var ute och cyklade i trädgården på sin lilla cykel. Pilarna är grungeboard och cirklarna är dels utskurna ur bakgrundspappret, och dels utstansade ur spillbitarna med Cookie Cutter-dies för att få ringmönstret att fortsätta över det andra pappret. Titeln är tryckt med foamstamps, sticklade och 3D-lackade.






Jag har utgått från ett vanligt vitt papper som jag har gått lös på med distressdyna Antique Linen, Weathered Wood, och så Vintage Photo runt kanterna. "Kartan" är sedan monterad på en bakrund gjord av en av Fancy Pants-pappren som fanns med i mitt paket. Det är också papper från Fancy Pants på, det bruna är veckat med pappersveckaren. Bokstäverna är målade med Crackle Paint, och så har jag kluddat lite med akrylfärg i vitt, rött och antikguld. Den stora döskallen är grundad med vit akrylfärg, påbättrad med distresser och så lite antikguld på den också. Det var den Albin fick syn på allra först när han dök ner ibland mina papper, och beställde en dörrskylt med piratmotiv. Den lilla döskallen är målad med antikguld och vitt och till gångjärnet har jag använt distress Vintage Photo och stickles.

Kram, Jeja

Inga kommentarer: