onsdag 8 oktober 2008

DT-alster från Sofia!

Mitt DT-paket i september innehöll härliga papper från Daisy Bucket och den söta Lotta R-stämpeln! Daisy Bucket-papperen har en superhärlig kvalité som lämpar sig perfekt till både kortmakeri och scrapbooking. Papperen finns såklart i shoppen, skynda fynda för lagret är inte obegränsat!

När Katscrap hade öppet hus i lokalen på Topasvägen förra söndagen, så lånade jag ett av Katjas uppstämplade motiv och färglade. Ängeln är från Whiff of Joy och är verkligen supersöt och rolig att färglägga. Hon har fått lite glitterlim på vingarna. Färglagt med ProMarkers och MCP-teknik. Texten "Grattis" är en Peel-off som finns i butiken. Verkligen prisvärt och såå användbart! De härliga blommorna finns också i shoppen i lite olika färgkombinationer.

Papper från Daisy Bucket. En lite annorlunda vikning på det här kortet, och blommorna ligger lite omlott för att utgöra stängningen av kortet. Den rosa CS'en under stämpelmotivet är embossat i Cuttlebuggen. Stämpeln är en av mina nyinköpta från Whiff of Joy. Har ni sett dem? De är helt underbara, och i inlägget nedan kan man förbeställa från den nya kollektionen, samt ett par stämplar ur den tidigare kollektionen som redan sålt slut. Jag har färglagt med ProMarkers och MCP-teknik.

Insidan av kortet. I Daisy Bucket-serierna så finns ett papper med fyra olika mönsterpapper i 6x6'' vardera. En av dessa har fått utgöra insidan i detta kort.

Jag har så svårt att skapa i gult! Det blev verkligen en utmaning för mig. Det blev ett mappkort och som stängning har jag använt photo turns. Den söta stämpeln är från Lotta R och jag har färglagt med Pro Markers. Jag använde inte mcp-teknik till denna, för jag ville att de klara och fina färgerna i papperet skulle återspeglas i stämpelmotivet.

Ett kort utan stämplar. Blomman är utklippt från ett Daisy Bucket papper, och stjälken har jag gjort själv med hjälp av cardstock. Bladen är från en Bosskut-stans och är egentligen phototurns som jag har klippt till lite. Jag skårade med hjälp av en stiftpenna (utan stift framme) för att få ådror i löven. "Tack" är peel-off som finns i shoppen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Sooooooo cute!!!!!