torsdag 9 oktober 2008

Inspiration från DT Jeja

Jag har också fått den höga äran att jobba med papper från Daisy Bucket - underbara färger och jättevackra mönster.

På det första kortet har jag använt två av Katjas blomstämplar. De är så användbara och passar till de flesta tillfällen. Jag har gjort ett litet journalingkort av den ena - stämplat och sedan ritat ut en oval form med stämpelmotivet i ena änden. Det blir perfelt att sätta en liten hälsning i.

Här har jag använt ytterligare ett sådant kort till att skriva i. Det var faktiskt det här rosa prickiga pappret som blev min favorit, så här har jag försökt att inte täcka över det så mycket utan låta det tala för sig själv. Här är en Lotta R-stämpel som har fått bli centrum i blomman som är utklippt ur ett av papprena.
Jag fick ett litet minialbumhus i mitt paket, och det var jag så fräck att jag slaktade tvärs av. Jag har använt en av sidorna som stomme till mitt lilla hus på det här kortet - klätt med mönstrat papper och med tak av Bazzillremsor som jag klippt med min scallopedsax. Och tyllbandet är bara så häftigt! Och här är resten av huset... det blev en liten bok med några ordspråk och citat om hemmet. Jag hittade vingmuttern med tillhörande skruv i sambons gömmor (den kommer från sonens trasiga gamla trumset) och lade beslag på den. Tänkte att den kunde passa till något husaktigt projekt någon gång. Tja, det var allt för mig för denna gången. På återseende.

1 kommentar: