tisdag 18 november 2008

Alster från vår Gästande DT Kicki







Kortet jag gjorde först, Cykelpojke:
Papper från UNDERBARA majadesign och 3ndy papir!
Stämpel kommer förstås från Whiff off you, de stämplarna är sååå fina och roliga att jobba med.

Jag började stämpla upp, först på vitt papper, men sen på maja designs papper.
I övrigt använde jag mig av promarker pennor för färgläggning.
Det blev en liten annorlunda vikning på detta kort, fyllde det med en cd skiva, men det går att fylla med vad som helst, i juletid, så passar det kanske med en bunt med pengar.
Grattis på födelsedagen . Är gjord med samma papper, men här klippte jag ut cykel killen, samt distressmålad. Kort, eller snarare prinsasken, gjorde jag på samma vis, klippte ut stämpeln. Denna gång så distressmålade jag motivet. Här använde jag mig av det absoluta finaste papprena i vinter, från 3ndy papir.

Blommor till dig: Här använde jag mig av Katscraps egna fina stämplar. Blev inspirerad av blomman i papperet och stämpeln, och lät hela kortet blomma. Förstärkte färgen i blomman som redan fanns i papperet, stämpelmotivet färglades med promarkers i samma färg. Blommade till det ytterligare med blommor och swirlar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skitsnyggt! Men, vilken cool "låd-grej"!!! Jättefint! =)

Anonym sa...

Kicki är verkligen kalasduktig, så otroligt fina kort hon har gjort!

Anonym sa...

Hej! Har försökt komma in i e-butiken. Men det går inte! Tryckte både på länken katscrap.se och den som det stod nox eller nåt i. Men jag får inte fram någonting. Har försökt under flera veckor nu så det måste ju vara nåt fel eftersom ni skriver här att den ska finnas... MVH/Maria Lindén, Kilafors

Kicki sa...

TACK rara NI!! :-)

kram
Kicki

Vill ni se mer:
http://blogg.aftonbladet.se/8948/