måndag 24 november 2008

Snabba korttips!!!

Stämpel: Fjärilar från Minco finns i shoppen (1 kvar) Punchinella silverfärgad finns i shoppen samt Mönstrat papper Desire från Fancy Pants Valentine kollektion. Stämplat med Ancient Page som också finns i butiken.


Stämpel: Santa Charlie från WOJ, Papper: Julkollektionen från 3ndypapir, filthjärta fyndat på JYSK. Organzaband prickigt finns i flera färger i shoppen.



Klicka för större bilder: Jag har som så många andra ganska ont om den tid jag önskar jag hade massor av...PYSSELTID!!!. Tror jag delar "bekymret" med flera pysselmajjor därute.
Jag har fått i uppdrag att tillverka enklare och mindre kort till en blomsterbutik och inte bara de vanliga 15x15 korten som tar flera timmar i anspråk...Hjäääälp hur gör man enkla kort?!.

Det går ju inte eller....
Jo faktiskt. Jag gjorde i Söndags 24 st små kort med hjälp av vanlig Bazzill och Fancy Pants Valentine Cards papper (se första bilden). Dekorerade med små filtdekos som jag hittat på Jysk samt med organzaband och Punchinella som jag har i shoppen.

Allt som allt tog det mindre än 3 timmar och då är alla små avbrott för att ge uppmärksamhet till barnen medräknade. kostnaderna för papper drogs ju ner rejält då jag gjorde ca 3 kortstommar per CS och ännu fler "fotomattor" räckte ett ark Bazzill till. Gör man ännu mindre småkort bör det räcka till flera.
Korten är ack så simpla men ändå så söta tycker jag. Passar till Valentine men också som kärlekskort, till bästa kompisen eller till vem som helst tillsammans med blomman eller "ge-bort glöggen" tex...

Gjorde även några kort och en jultag med de vackra vintagestämplarna som är så fina i sig själva att de inte behöver så mycket krimskrams runt sig. Stämplat med vanlig röd och svart mementodyna. Glaserat med Glossy accents och Sepia accents. Papper från Maja Designs höstkollektion och julpapper från 3ndypapir.
Ja just det...Missa inte rean och de finfina rabatterbjudandena som pågår just nu!!!!!!!
Till shoppen NU!

Inga kommentarer: