söndag 16 november 2008

♥Crate + Fancy Pants = Underbart!♥

Jag fick ett helt underbart DT-paket i fredags, och jag kunde inte låta bli att börja riva och slita i papprena med en gång! Jag fick papper från Crate, inklusive några av deras underbara diecutspapper (jag som bara älskar diecutspapper), samt papper och overlays från Fancy Pants nya valentineserie.

Till den här layouten har jag använt ett diecutspapper från Crate som bakgrund. Det underbara turkosa pappret kommer från Fancy Pants, liksom overlayen och den lilla etiketten uppe till höger. Den har jag klippt ut från baksidan av pappret Valentine´s Cards.
Titeln och de stora blommorna är utskurna med The Slice och finns på Noteworthykortet. Blommorna är därefter chalkade, embossade och lagda i dubbla lager.

Underbara nålar från Maya Road, finns i shoppen.
Här har jag lekt loss med ytterligare ett Diecutspapper och andra papper från Crate, samt underbara primablommor. De brunbeiga blommorna, tagen och titeln är utskurna med The Slice (Noteworthy och Basics1).
Och här är svaret på frågan om vart nappe tog vägen. Ja, så ful är jag så att jag tog en av dotterns nappar och knipsade isär den med en avbitartång... Vad gör man inte för konsten? Hon har i alla fall lagt av med nappen nu, så hon behöver den inte ändå, och det är det den här layouten handlar om. Hennes nappar har nämligen (tror hon) skickats till tomten, och håller i detta nu på att byggas om till ett Pippihus.
Sist, men inte minst, har vi ett litet skogstroll. Här är åter underbara papper från Crate, och ett fantastiskt läckert overlayträd från Fancy Pants. Blommorna är från Prima, och journalingrutan är utskuren med The Slice (Noteworthy).
Även titeln är "slicead" (typsnittet från Basics1) i samma papper som bakgrunden, som är ganska tjockt och lite strukturerat. Det blir en jättehärlig effekt när man sandpapprar lite på det, som jag gjort här på bokstäverna.
Det var allt jag hade att visa för denna gången. Hoppas ni utnyttjar novembermörkret och ruskvädret till att sitta inne och mysa i era pysselhörnor. Det tänker jag fortsätta med i alla fall.
Tjingeling //Jeja






2 kommentarer:

Kicki sa...

Superfina layouter!! :-)
Gissa vem som är sugen på en Slice!?

~ScrapKia~
http://blogg.aftonbladet.se/8948/

Anonym sa...

Wow Jeja!!! Vilka snygga!! Som alltid!